به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی

حرکت به سوی تکنولوژی‌های تازه و پیشرفته همراه با تولید خودروهای مفهومی مدتی است که مورد استقبال خودروسازان قرار گرفته است. فولکس واگن هم با سرمایه‌گذاری روی سیستم DSG و سوخت CNG در این راستا موفقیت‌های فراوانی داشته است.

در راستای قانون های و مقررات انتشار گازهای گلخانه‌ای، تولیدکنندگان خودرو در جستجوی راه‌های تازه ای برای گسترش کارایی پیشرانه‌های خود هستند. فولکس واگن امسال در کنفرانس موتور وین طیف وسیعی از فن‌آوری‌های تازه خودروهای بنزینی، هیبریدی و برقی را به نمایش قرار داده است. هدف این تکنولوژی‌ها گسترش مسافت پیموده شده خودروها با مصرف سوخت کمتر است.

DSG، یک جعبه دنده الکترونیکی بدون پدال کلاچ معمولی است که به روش بطور کلی اتوماتیک یا نیمه دستی کنترل می‌شود.

فولکس واگن برای کارایی بهتر خودروهای بنزینی، از روش توانایی‌های هوشمند ساخته شده در جعبه دنده DSG تلاش می‌کند. جعبه دنده مستقیم یا DSG، یک جعبه دنده چند شافتی و چند کلاچه الکترونیکی است که در سیستم تعلیق جلو و بدون پدال کلاچ متداول بکار می‌رود و به روش بطور کلی اتوماتیک یا نیمه دستی کنترل می‌شود. در هر سرعتی تا ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت، سیستم به طرز کامل موتور را خاموش می‌کند و بعد از برداشتن پا از روی پدال گاز همزمان با اینکه خودرو با اینرسی خود حرکت می‌کند، تماس جعبه دنده را با چرخ‌های خودرو جدا می‌کند. 

فولکس واگن بیان می کند، این سیستم می‌تواند مصرف سوخت خودرو را ۰.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر در مقایسه با ۰.۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر سیستم‌های حال حاضر کاهش دهد. فولکس واگن با خدمات رسانی از عملکرد تازه و افزایش یافته خود، یک باتری کوچک لیتیوم- یون را به سیستم الکترونیکی ۱۲ ولت خودرو اضافه کرده است. واحد کوچک لیتیوم- یون وقتی که موتور خاموش است، به جای بهره برداری از باتری قدیمی سربی-اسیدی، برق تمام سیستم‌های داخلی خودرو را تامین می‌کند. وقتی که خودرو نیاز به قدرت داشته باشد، راننده می‌تواند با بهره برداری از کلاچ‌های موجود در جعبه دنده DSG، استارتر یا مخلوط آن دو، پیشرانه را مجددا راه‌اندازی کند.

برای شما هم جالب است:   معرفی فنی ورژن‌ی اسپرت هیوندای النترا نمونه ۲۰۱۷

فولکس واگن در حال پیشرفت است و توانایی تولید سوخت گاز فشرده (CNG) را برای نسل بعد سیستم مولد قدرت Polo دارد. تنها فولکس واگن در حال تلاش برای گسترش بهره برداری از CNG نیست. آئودی یکی از عظیم ترین علاقه مندان این سوخت است و شهرت این سوخت به اشتراک کمپانی‌های حمل و نقل در حال گسترش است، با اینحال هیچ خودروسازی هزینه متناسبی برای آن توصیه نمی‌کند.

قدرت سیستم نیرو محرکه در  e-Golf فولکس واگن با قدرت و گستره وسیع‌تر گسترش یافته است.

فولکس واگن بیان می کند: CNG حتی به توجه به فسیلی بودن، تحت نام یک سوخت پاک برای محیط زیست بهتر از بنزین یا دیزل است. اگر گاز حاصل از منابع تجدیدپذیر، مانند زباله‌های صنعتی، دفن زباله‌ها یا تاسیسات تصفیه‌ خانه فاضلاب باشد، این مزیت را می‌توان گسترش داد. فولکس واگن هم اینک در حال مذاکره با تامین کنندگان انرژی، کمپانی‌های گاز و سازمان‌های دولتی است که CNG را به طرز منظم در مسیر پیش روی  تولید قرار دهد. به دلیل آنکه این سوخت شایع و گسترده نیست، پیشرانه TGI سه سیلندر در کنفرانس وین بر روی هر دوی CNG و بنزین اجرایی شد.

نقشه راه فولکس واگن برای آینده

صرف نظر از نوع سوخت و به خاطر یک مبدل کاتالیستی هوشمند که به طرز موثری از آلاینده‌های اوضاع کارکرد سرد جلوگیری می‌کند، این موتور ۶۶ کیلووات (۸۹ اسب‌بخار) قدرت مفید تولید می‌کند.

بهره برداری از انرژی الکتریکی در صنعت خودرو چندی قبل در کانون توجه قرار گرفته است. فولکس واگن به کمک باتری‌های مفهومی تازه نمایش داده است که هدفش به طرز زیادی وسیع‌تر از گسترش خودروهای برقی خود است.

هم اینک، این طیف خودروهای الکتریکی به e-Golf محدود شده است، که دلیل شده تا ۱۰۰ کیلو وات (۱۳۴ اسب‌بخار) قدرت و ۲۹۰ نیوتن‌متر گریز از مرکز تولید شود. با استناد به پیشرفت تکنولوژی باتری‌های سلول سوختی، قدرت این خودروی الکتریکی از ۲۴.۲ کیلووات ساعت به ۳۵.۸ کیلووات ساعت در محدوده ۳۰۰ کیلومتر گسترش یافته است.

تکنولوژی تازه سیستم نیرو محرکه فولکس واگن در کنفرانس موتور وین که هفته قبلی به انتهای رسید، نمایش داده شده است.



منبع

  • برچسب ها:
    مطلب قبل و بعد
    مطالب مشابه

    شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

    - کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
    - آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد