کد خبر : 23928
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۶:۳۰
1 views بازدید

گامی با پژو ۳۰۱، سدان جنجالی ایران‌خودرو

به گزاری اخبار خودرو با استناد به گفته سایت پدال بالاخره انتظارها به رسید و سدان جنجالی ایران‌خودرو با عزمی جزم تکمیل حضور در این دیار پهناور شد. پژو ۳۰۱ کالایی است که یقیناً به جنگ مستقیم با همتایانی چون رنو سیمبل و هیوندای اکسنت در مارکت داخلی کشورمان خواهد رفت. مونتاژ هیوندای اکسنت از مدتی قبل در کرمان موتور شروع شد و رنو سیمبل […]

به گزاری اخبار خودرو با استناد به گفته سایت پدال

بالاخره انتظارها به رسید و سدان جنجالی ایران‌خودرو با عزمی جزم تکمیل حضور در این دیار پهناور شد. پژو ۳۰۱ کالایی است که یقیناً به جنگ مستقیم با همتایانی چون رنو سیمبل و هیوندای اکسنت در مارکت داخلی کشورمان خواهد رفت. مونتاژ هیوندای اکسنت از مدتی قبل در کرمان موتور شروع شد و رنو سیمبل نیز، آتیه‌ای نزدیک در مدار تولید جای خواهد گرفت.

پیرامون پژو ۳۰۱ به دفعات و به دفعات سخن رانده‌ایم و ذکر هر نکته‌ای را تکرار مکررات می‌دانیم. تنها نکات لازمی که باید گفته شود این است که پژو ۳۰۱ در وهله در ابتدا به‌صورت CBU (خودروی کامل) وارد کشورمان شده و بعد از بازارسنجی، راهی خط تولید کمپانی ایکاپ می‌گردد. گفتن این موضوع در اینجا لازم است که تمامی پژو ۳۰۱ هایی که وارد خاک ایران شدند مونتاژ کشور اسپانیا هستند. لحظه تولید آنها سال ۲۰۱۶ بوده و به علاوه از طرف دیگر ورژن غیر فیس‌لیفت می‌باشند. ورژن فیس‌لیفت این خودرو مدتی قبل به مارکت عرضه شد.

2014 Peugeot 301
پژو ۳۰۱ بر مبنای پلت‌فرم PF1 کمپانی PSA (پژو-سیتروئن) تکوین یافته است که با پژو ۲۰۸ مشترک است. این خودرو برای اولین بار، ماه می سال ۲۰۱۲ میلادی در کنفرانس خودروی پاریس به نمایش در آمد.


ورژن فیس لیفت پژو ۳۰۱

پژو ۳۰۱ از پیشرانه‌ای four سیلندر به حجم ۱٫۶ لیتر سود می‌برد. توان این پیشرانه برابر با ۱۱۴ اسب بخار و ماکزیمم گریز از مرکز آن برابر با ۱۵۰ نیوتن متر است. توان حاصل از این پیشرانه به وسیله یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلوی این خودرو منتقل می‌شود و در مدت زمانی برابر با ۱۲٫۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست می‌یابد. حداکثر سرعت این خودرو نیز برابر با ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت است. استاندارد آلایندگی پیشرانه آن هم یورو ۶ است.

برای شما هم جالب است:   رکاب - ثبت ۱۱میلیون تردد خودرو در جاده های زنجان

2014 Peugeot 301
طول/عرض/ارتفاع این خودرو برابر با ۴۴۴۲/۱۷۴۸/۱۴۷۷ میلی‌متر و فاصله بین دو محور عقب و جلوی آن برابر با ۲۶۵ میلی‌متر است. وزن خالص آن ۱۱۹۰ کیلوگرم و گنجایش مخزن سوخت آن ۵۰ لیتر است. مصرف ترکیبی سوخت در پژو ۳۰۱ برابر با ۶٫۶ لیتر و در شهر برابر با ۹ لیتر در هر یک‌صد کیلومتر مسافت است.

2014 Peugeot 301
ابزارهای رفاهی پژو ۳۰۱ (ایران‌خودرو) به شرح ذیل است:
تهویه مطبوع اتوماتیک، کروز کنترل، رادیو با صفحه نمایش LCD، روکش نیمه چرمی صندلی‌ها، روکش چرمی فرمان و دسته دنده، کنترل سامانه صوتی از روی فرمان، سیستم صوتی با توانایی پخش CD و درگاه USB و بلوتوث و four عدد بلندگو، آینه‌های جانبی برقی تجهیز به گرم‌کن، دکمه فشاری برقی برای درب صندوق عقب بر روی داشبورد، چراغ‌های هالوژن با سامانه روشنایی در روز و امکان تنظیم الکتریکی از داخل، چراغ‌های مه شکن جلو و عقب، شیشه جلو و عقب برقی، شیشه عقب با گرم‌کن، زیرسیگاری و فندک، چراغ سقفی عقب، چراغ داخل صندوق عقب، رینگ‌های آلومینیمی ۱۵ اینچی و…

2014 Peugeot 301 Interior

ابزارهای ایمنی پژو ۳۰۱ ایران‌خودرو به شرح ذیل است:
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، کیسه هوای جانبی سر و قفسه سینه، سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS)، سیستم کنترل استقامت خودرو (ESP)، سیستم ترمز اضطراری (EBS)، سیستم اخطار هوشمند، کمربندهای ایمنی سه‌نقطه‌ای در ردیف جلو و عقب، سیستم ایزو فیکس برای صندلی کودک، سنسورهای پارک عقب صوتی با صفحه نمایش،۲ سوئیچ ریموت دار با دکمه سوم برای باز کردن درب صندوق عقب و.
پژو ۳۰۱ سه ستاره ایمنی را از موسسه یوروانکاپ دریافت نموده است.

برای شما هم جالب است:   محاسبه تولید خودروهای سواری در کشور پخش شد


پژو ۳۰۱ ایران‌خودرو به هزینه ۹۴,۹۰۰,۰۰۰ تومان در معرض فروش قرار داده شده است و در سه رنگ سفید بیانکا، مشکی سالید و خاکستری متالیک می‌توان آن را انتخاب نمود.


ارزش گمرکی ورژن وارداتی تنها ۳۲٫۷ میلیون تومان است!

امیدواریم که ورژن فیس‌لیفت این خودرو در کشورمان ساخته شده و با داخلی سازی قطعات آن از هزینه گزافش نیز کاسته شود؛ چونکه که بر اساس پیش‌بینی‌ها مقرر شده بود این خودروی ۱۰ هزار دلاری با هزینه ای برابر با ۵۸ میلیون تومان به مارکت کشورمان ارائه شود و نه ۹۵ میلیون و نه نمونه ۲ سال قبل و نه ورژن غیر فیس‌لیفت و قدیمی!…

منابع:
IKCO.IR
EURONCAP.COM
WIKIPEDIA.ORG
و…



منبع

به این پست امتیاز دهید.
پسندیدم۰خوشم نیومد۰
منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات