به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی

مرسدس بنز به شکل کلاسیک پرطرفدار ترین برند خودرو در ایران به حساب می آید و علاقه مندان وسیعی در تمام رنج های سنی دارد، این مهم از یک سو به مکان والای این برند در سطح جهان مرتبط است و وانگهی به خاطرات شیرین ایرانیان از روزگار پرفروغ مرسدس سواری در سال های دهه ۵۰، ۶۰ و ۷۰ شمسی باز می گردد.

روزگاری که تولیدات مرسدس بنز تحت نام یک برند لوکس و پرهزینه در جاده های ایران حکم رانی می کردند و بسیاری از خریداران به داشتن چنین خودروهایی به خود می بالیدند، به تدریج در اواسط دهه ۸۰ با کم فروغ شدن نمایندگی مرسدس بنز در ایران انتهای یافت و اکنون این برند تا حدی مکان والای خود را در اذهان ایرانیان از دست داده است.

در این مواقع هنوز تعداد زیادی از خودروهای قدیمی مرسدس بنز در کشورمان تردد می کنند و بسیاری مالکین نیز علیرغم هزینه های بالای نگهداری، مرسدس بنز های خود را گرامی می دارند، از همین روست که به اشتراک علاقه مندان به خودروهای کلاسیک، مرسدس بنز بازهم از جایگاهی ویژه دارا است و با هزینه هایی فراتر از دیگر خودروهای هم سن و سال معامله می شود.

در این اوضاع چند سالی است که به خاطر تشکیل گروه های مجازی، امکان تشکیل کلوب های ویژه خودروهای کلاسیک در کشور بوجود آمده و از این میان کلوب رسمی مرسدس بنز ایران، یکی از منجسم ترین تشکل ها درباره این موضوع شمرده می شود که حتی بدون فعالیت نمایندگی مرسدس بنز، از مکان رسمی ای به اشتراک کلوب های کلاسیک اکتیو با نظارت مرسدس بنز برخور دار است و اکتیو تر از دیگر کلوب ها برنامه های خود را به شکل خصوصی و عمومی برای مالکین و علاقه مندان خودروهای مرسدس بنز اجرا می کند.

برای شما هم جالب است:   دعوای حقوقی بین فورد و پلیس آمریکا بر سر انتشار گاز مونوکسید کربن در کابین اکسپلورر

ولی باید گفت گردهمایی عمومی کلوپ رسمی مرسدس بنز ایران سال قبلی به دلیل کمبود فضا برای کمپانی کنندگان ، با تعداد خودرو های محدودی در پارکینگ پیست کارتینگ سری آزادی برگزار شد ، با اینحال با استناد به استقبال پر شور، امسال پیست اتومبیل رانی آزادی برای این برنامه در نظر گرفته شده بود تا امکان حضور خودروهای بیشتری ممکن شود و شاید دوست داشته باشید بدانید که کمپانی اسنپ نیز پشتیبانی مالی از این اتفاق را برعهده گرفته بود.

در این برنامه بیش از ۳۰۰ ابزار خودرو از دو قشر کلاسیک و مدرن حضور داشتند که به نحوی قادریم بگوییم که کلاسیک ها حضور اکتیو تری درمقایسه با مالکان خودرو های مدرن مرسدس داشتند و بسیاری از نمونه های مرسدس بنز که بعد از سال ۲۰۰۰ ساخته شده ، در این برنامه دیده نمی شدند.

کلاس E کلاسیک را باید پر تعداد ترین خودروی موجود در کنفرانس دانست که با این اوصاف یک ورژن استیشن واگن خوش می درخشید و توجه بسیاری علاقه مندان را به سوی خود جلب می کرد.

در پیچ اول پیست نیز کلاس SL چیده شده بود که حضور یک SL با کیت کامل بدنه SLR جالب توجه بود و مشابهت آن به برادر میلیون دلاری اش غیر قابل انکار بود.

قسمت میانی و خط استارت نیز محل تجمع کلاس C و چند ابزار کلاس S بود و در میانه نیز یک ابزار CL550، یک ابزار کلاس B و قوی ترین بنز چهار سیلندر دنیا یعنی GLA45 AMG حضور داشتند و مورد آخر تنها AMG حقیقی موجود در این گردهمایی بود که اخیرا سر و صدای فراوانی در مارکت خودروهای وارداتی به پا کرده است.

برای شما هم جالب است:   از ژیان تا لوتوس اسپریت؛ جالب ترین خودروهای راجر مور در نقش جیمز باند

در آخر ضمن تایید نظم مثال زدنی تیم اجرا و مشارکت خوب حراست فدراسیون اتوموبیل رانی لازم است بگوییم که این یکی از معدود برنامه های منظمی بود که در چند ماه واپسین برگزار شده است و علیرغم گرمای هوا و اوضاع نه چندان مساعد پیست آزادی از لحاظ قابلیت ها، توجه به تدارکات ضروری به وسیله برگزار کنندگان دلیل شده بود تا حاضرین با کمبود آب آشامیدنی و مواد غذایی مواجه نشوند.

امید است که نتیجا ساز و کار مناسبی برای پشتیبانی از خودروهای کلاسیک تدوین شود و بیننده افزایش اوضاع حفظ و نگهداری از این خودروهای ارزشمند و دوست داشتنی باشیم.

درصورت تمایل این لینک خبری را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

منبع

  • برچسب ها:
    مطلب قبل و بعد
    مطالب مشابه

    شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

    - کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
    - آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد