کد خبر : 16672
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۷:۴۹
2 views بازدید

آخرین اخبار گردهمایی مالکان خودروهای کلاسیک در پیست آزادی

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی مالکان خودروهای کلاسیک در انتقاد به قانون پلاک تاریخی، در پیست آزادی گرد هم آمدند. از ابتدای سال جاری مصوبه‌ای برای خارج کردن خودروهای فرسوده از خیابان‌های کلان‌شهرها به تصویب رسیده که برنامه ریزی شده است از اول تیر تمام و کمال اجرایی شود. راهکاری که برای خودروهای کلاسیک باارزش مقرر کرده شده، پلاک تاریخی است. روز […]

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی

مالکان خودروهای کلاسیک در انتقاد به قانون پلاک تاریخی، در پیست آزادی گرد هم آمدند.

از ابتدای سال جاری مصوبه‌ای برای خارج کردن خودروهای فرسوده از خیابان‌های کلان‌شهرها به تصویب رسیده که برنامه ریزی شده است از اول تیر تمام و کمال اجرایی شود. راهکاری که برای خودروهای کلاسیک باارزش مقرر کرده شده، پلاک تاریخی است.

روز جمعه یک اردیبهشت، دوستداران و مالکان خودروهای کلاسیک در محل پیست آزادی جمع شدند تا در فضایی بسیار دوستانه و به‌صورت منطقی مخالفت خود را با این مصوبه اعلام کنند.

حوالی ساعت سه بعدازظهر، وقتی که به سوی پیست آزادی حرکت می‌کردیم تا بیننده این تجمع دوستانه باشیم، در اتوبان‌های منتهی به پیست آزادی خودروهای بسیار دلچسب و ارزشمند کلاسیک را می‌دیدیم که با سرعت کمتر و نظم بیشتری از دیگر رانندگان حرکت می‌کردند. بعد از گذر از ترافیک ورودی پارکینگ پیست آزادی، تراکم بالای خودروهای باارزش کلاسیک در انواع نمونه از برندهای مختلف توجه همه را جلب می‌کرد. تعداد فراوانی از مالکین خودروهای دهه‌های ۶۰ تا ۹۰ میلادی جمع شده بودند که سخن اصلی آن‌ها این بود: خودروهای ما فرسوده نیستند و راه حل پلاک تاریخی نیز راه مناسبی نیست، چرا که محدودیت‌های فراوانی ایجاد می‌کند.

ماشین کلاسیک - گزارش زومیت

این در حالی بود که اکثر این خودروها حتی شرایط دریافت پلاک تاریخی ندارند. آئین‌نامه‌ی پلاک تاریخی از سال ۱۳۸۹ تصویب شده و شرایط آن به‌قدری سخت‌گیرانه است که به‌هیچ‌وجه نمی‌تواند رضایت مالکین این دسته از خودروهای کلاسیک را جلب کند. محدودیت‌هایی شامل مقدار مسافت مجاز به تردد، واضح نبودن موقعیت خرید و فروش و ….

برای شما هم جالب است:   چین در حال برنامه ریزی برای ممنوعیت بهره برداری از اتومبیل های سوخت فسیلی است

این محدودیت‌های بعد از دریافت شناسنامه و پلاک تاریخی است؛ همزمان با اینکه شرایط دریافت نیز به میزان محدودیت‌های بعد از آن سخت‌گیرانه است.

ماشین کلاسیک - گزارش زومیت

صفا احمدی، قهرمان مسابقات سرعت کلاس آزاد که در این گردهمایی کمپانی کرده بود، در جواب به سؤال اختلاف خودروهای فرسوده و کلاسیک گفت:

این خودروها ابدا فرسوده نیستند و نباید با خودروهای فرسوده اشتباه گرفته شوند. راه حل پلاک تاریخی هم کم‌لطفی در حق دوستداران و مالکان این‌گونه خودروها است.

مالکان خودروهای کلاسیک عموما حرف از مشکلات موجود در دریافت بیمه‌ی شخص ثالث و اخذ معاینه فنی به میان آوردند که از بندهای اصلی مصوبه‌ی خودروهای فرسوده است. از دیگر بندهای این مصوبه که بعد از کامل شدن آن اجرایی خواهد شد، ممنوعیت خرید و فروش و تردد وسایل نقلیه موتوری فرسوده در سطح شهر است. پلیس راهنمایی و رانندگی بعد از اجرای این برنامه، تمامی خودروهای فرسوده و کلاسیک را در صورت تردد در سطح شهر و با عنوان ورود و تردد وسایل نقلیه غیرمجاز در معابر، ‌محدوده‌ها و جاهای ممنوع جریمه می‌کند.

ماشین کلاسیک - گزارش زومیت

ماشین کلاسیک - گزارش زومیت

ماشین کلاسیک - گزارش زومیت

ماشین کلاسیک - گزارش زومیت

ماشین کلاسیک - گزارش زومیت

ماشین کلاسیک - گزارش زومیت

ماشین کلاسیک - گزارش زومیت

ماشین کلاسیک - گزارش زومیت

ماشین کلاسیک - گزارش زومیت

ماشین کلاسیک - گزارش زومیت

ماشین کلاسیک - گزارش زومیت

ماشین کلاسیک - گزارش زومیت

ماشین کلاسیک - گزارش زومیت

نظر شما پیرامون ممنوعیت تردد این گونه خودروهای کلاسیک چیست؟



منبع

به این پست امتیاز دهید.
پسندیدم۰خوشم نیومد۰
منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات