کد خبر : 19182
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳
1 views بازدید

۱۰ خودروی مشهوری که اگر نبودند، چیزی از دنیا کم نمی‌شد!

درباب اخبار خودروهای داخلی خبری داریم مبنی بر اینکه ” ۱۰ خودروی مشهوری که اگر نبودند، چیزی از دنیا کم نمی‌شد!” که پیشتر بدان میپردازیم. با استناد به‌سرعت تولید در جهان و گسترش و مکانیزه شدن خطوط تولید خودرو، خودروسازان بزرگی مانند تویوتا، نیسان، فورد و… پیوسته بر تعداد تیراژ خود حساس هستند و ازاین‌رو، باید در مدت‌زمانی کوتاه، نمونه یا بعضا پلتفرمی تازه معرفی […]

درباب اخبار خودروهای داخلی خبری داریم مبنی بر اینکه ” ۱۰ خودروی مشهوری که اگر نبودند، چیزی از دنیا کم نمی‌شد!” که پیشتر بدان میپردازیم.

با استناد به‌سرعت تولید در جهان و گسترش و مکانیزه شدن خطوط تولید خودرو، خودروسازان بزرگی مانند تویوتا، نیسان، فورد و… پیوسته بر تعداد تیراژ خود حساس هستند و ازاین‌رو، باید در مدت‌زمانی کوتاه، نمونه یا بعضا پلتفرمی تازه معرفی کنند تا جوابگوی نیاز مارکت باشد.

با استناد به محاسبه مراکز مشهور وسیله نقلیه ای، خودروسازی مانند نیسان، که سومین خودروساز بزرگ ژاپن بعد از تویوتا و مزدا شمرده می‌شود، هر سه ماه یک خودروی تازه و هر ۳ دقیقه یک خودرو در دنیا تولید می‌کند! حتی اگر از علم احتمالات و خطاهای انسانی و بدسلیقگی‌های رایج در خودروسازی هم چیزی ندانیم، احتمال آنکه وسیله نقلیه ای با ظاهر یا شمایل و استایل نامطلوب از این تولیدکننده بیرون بیاید، کم نیست!

پس بدون تعصب به اسم برند و یا سابقه و تاریخچه آن، فارغ از کیفیت تولید و آوازه خودروساز، می‌خواهیم مشتی از یک خروار نمونه خودروی تولید انبوه که حاصل عدم برنامه‌ریزی صحیح برای معرفی به مارکت هدف بوده‌اند را برای شما اسم ببریم.

قرار گرفتن چند کالا آلمانی از بی‌­ام‌­و و پورشه در این لیست نشان از سردرگمی یا موازی کاری دپارتمان‌های دیزاین این خودروسازان بزرگ دارد. پس بزرگ‌تر بودن سبد معرفی کالا یک خودروساز لزوما به معنی خوب بودن همه تولیدات آن نیست و خودروسازان کوچک با استناد به محدودیت بودجه و قابلیت ها، بعضا مفیدتر و باراندمان تر از خودروسازان مطرح دنیا در معرفی و معرفی کالا رفتار می­‌کنند.

برای شما هم جالب است:   سهم خودروسازان خارجی در مارکت ایران چقدر است

پس اگر پیشتر مثال‌هایی از خودروسازان مشهور و بزرگ دیدید اصلا تعجب نکنید! این ضرب‌المثل را نیز به خاطر داشته باشید که حتی بزرگان هم اشتباه می‌کنند!

۱٫هوندا CR-Z

در تئوری، هوندا CR-Z مقرر شده بود زنده کننده یاد خودروهای اسپرت کوچک ژاپنی دهه ۸۰ و ۹۰ و ادامه­دهنده راه CR-X باشد، هاچ­بکی که قلب بسیاری را در تمامی دنیا بخصوص آمریکا فتح کرد. با اینحال در رفتار این هوندا با سیستم هیبریدی نه­چندان کارآمد به مارکت معرفی شد که سوای تیپ ظاهری نا­متعارف و باورنکردنی که چیزی بین هاچ­بک و کوپه بود، در رفتار وسیله نقلیه ای سنگین و تنها برای دو سرنشین تعریف شد که با دید ­به­ اطراف بسیار محدود و عملکردی حتی بد­تر از اجدادش در دهه ۹۰، خط قرمزی به میراث هاچ­بک­های ژاپنی کشید.

این خودرو نه چالاکی و نه سرعت یک خودروی اسپرت را داشت و نه فضا و کاربردی بودن یک هاچ­بک شهری و ازاین‌رو شایسته قرار گرفتن در این لیست است.

۲٫بی‌­ام‌­و سری ۶ GRAN COUPE

2 6 grancoupe

ممکن است به این زودی انتظار دیدن یک بی­‌ام‌­و را نداشتید! این خودرو در اصل ورژن ۴ در یک خودروی دو­در است که خود از یک خودروی ۴ در مشتق شده!

اگر سواری خشک سری ۶، سنگینی و لختی سری ۷، و تنگی محیط سریZ را برای یک خانواده ۴ نفره می‌خواهید، باید بگویم با مبلغی بیش از ۱۳۰ هزار دلار، مطمئنا بهترین انتخاب شما بی­ام­و سری ۶گرن کوپه خواهد بود! می بایست از مدیران ارشد برنامه ­ریز بی­ام­و پرسش کرد که آیا این‌همه پیچیدگی مهندسی و دیزاین و تولید قالب و خط تولید برای پر کردن کوچک­ترین خلأهای مارکت، آن­هم در قسمت خودرو­های لوکس که به‌خودی‌خود مارکت به نسبت کم رونقی است، منطقی و توجیه‌پذیر است!؟ به لیست پایین دقت کنید­:

برای شما هم جالب است:   هیوندایی از نسل تازه I30 قبل از کنفرانس پاریس، پرده‌برداری کرد

گرن کوپه سری ۳، گرن کوپه سری ۴، گرن کوپه سری ۵ و اکنون گرن کوپه سری ۶!

همگی در یک کلاس و دو­به­ دو با شاسی­‌های مشترک و ویژگیهای تکنیکی شبیه به و در کلاس ظاهری که کمتر طرفدار دارد و گواه این ادعا این می­تواند باشد که کل فروش تمامی خودروهای لیست شده بالا روی‌هم به‌اندازه نصف فروش نصف ۳ عادی نیست!

۳٫شورلت سونیک

3-sonic

ایراد گرفتن به خودرو­های ارزان بخصوص از نوع آمریکایی کار سختی است. با اینحال باید قبول کرد که سونیک تنها به نوعی یک حد­فاصل برای پر کردن مارکت خودروهای ارزان شهری تعریف شده و نه چیزی بیشتر. این خودرو که ورژن هاچ­بک سدان کروز است، از خودروی هاچ­بک دیگر شورلت یعنی اسپارک، بزرگ­تر است و فاصله این دو خودرو را پر می­کند. اگر خریداران در جستجوی وسیله نقلیه ای اسپرتی و خشک باشند، ورژن RS سونیک پاسخگوی آن‌هاست، در هر حالتی غیرازاین حالت، انتخاب حتما بین کروز است یا اسپارک!

۴٫بی‌­ام‌­و X4

4- x4

قبل از همه ضروری است بگوییم که قرار گرفتن بی­‌ام‌­و های زیاد در این لیست اتفاقی نیست و نتیجه حس و عقده‌­ پر کردن هر محیط خالی در مارکت خودرو به وسیله بی‌­ام‌­و است! این را هم اضافه باید کرد که هر­چه پیرامون X4 گفته می‌­شود اول‌ازهمه به برادر بزرگ­تر آن یعنی X6 که بدعت‌گذار یکی از بد­ترین ترکیبات تاریخ خودروسازی بوده برمی‌گردد! هردوی این خودرو­ها ورژن بسیار کم­‌کاربردی‌­تر نمونه­‌های X3 و X5 (به ترتیب) هستند که ازلحاظ فضا و خواص خارج جاده‌ای اصلا بویی از نمونه­های اصلی ذکر شده نبرده­‌اند.

از جهت دیگر X4 و برادر بزرگ­ترش به ادعای تولید کننده، نمونه‌هایی هستند که تجربه ارتفاع سواری بالاتری را برای سری سه و سری پنج سواران معرفی می­‌کنند. این مسئله دلیل شده که اصلا بویی از خواص اسپرتی و هندلینگ مثال‌زدنی سری­های سه و پنج، در این دو خودرو به مشام نرسد و به‌اصطلاح شترمرغی حاصل شود که نه پرواز بلد است و نه سواری شتر را می‌دهد!

برای شما هم جالب است:   لیست تازه هزینه خودروهای بی ام و در ایران در مهرماه 96 پخش شد

خلاصه اینکه ترکیب یک خودروی SUV، با یک خودروی اسپرت و شکل دادن فرم کوپه به این ترکیب، حاصلی جز عدم کارایی نداشته و ممکن است تنها دلیل ادامه فروش این خودرو، حس پرسشگری عده‌ای ویژه برای تجربه این کلاس باورنکردنی و تازه باشد!

۵٫بی‌‌ام‌­و سری ۳ GT

5 serie 3 gt

واقعا می بایست از بی‌­ام‌­و به خاطر تولید این‌همه خودروی فرانک­اشتاین گونه تشکر کرد! چراکه دستمایه اصلی این مقاله، همین عزیزان هستند! اول‌ازهمه نقدی کوتاه بر اسم این خودرو داشته باشیم. در همه جای دنیا وقتی

به این پست امتیاز دهید.
پسندیدم۰خوشم نیومد۰
منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات