به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی

خریداران خودروهای دست دوم باید هوشیار باشند چرا که حدودا نیمی از وسایل نقلیه آسیب دیده در طوفان هاروی می توانند راه خود را به مارکت فروش باز کنند. این وسایل نقلیه اغلب به اسم خودروهای مورد بهره برداری شده با عناوین تعمیراتی غلط و غیر قانونی به مارکت ارائه خواهند شد.

با استناد به اینکه قبل از طوفان هاروی تقریبا نیم میلیون خوودرو در ایالت تگزاس و لوئیزیانا در رفت و آمد بودند، خریداران و استفاده کنندگان خودروهای استفاده شده باید هوشیار باشند چرا که این امیدواری وجود دارد (ترجیح مردم این جاهای بهره برداری از وانت های بزرگ و کراس اوور ها بوده است) این وسایل نقلیه در طول ماه های آتی وارد مارکت فروش مجدد شوند.
به طرز معمول آب وارد خودروها نمی شود. با اینحال از راه رسیدن یک طوفان عواقب دوری ناپذیری را در جستجوی دارد. طوفان هاروی غیر از آسیب انکار ناپذیری که برای اسباب و اساسیه منازل داشت، به خودروها نیز صدمات جبران ناپذیری وارد کرد.

آب سیل عموما ترکیب خورنده ای از آب، خاک و گاها نمک است که می تواند به طرز موثر در تمامی نقاط یک خودرو نفوذ یافته و به آن آسیب وارد کند. اگر وسیله نقلیه ای تمام و کمال در سیل غرق شود، تمیز کردن و بازسازی کامل آن می تواند تا ساعت ها به طول انجامد.

اگر هزینه بازسازی و تعمیر یک خودرو از هزینه فروش مجدد آن بیشتر شود، کمپانی بیمه ای که صاحب وسیله نقلیه آن را انتخاب کرده است خودرو را بطور کلی از رده خارج کرده و آن را اوراق می کند.

چرا می بایست از خودروهایی که از آب گرفته شده یا نجات یافته اسم گرفته اند دوری کرد؟

این گونه وسایل نقلیه به طرز معمول در حراج به اوراقی ها فروخته شده و بعد از آن بازیافت می شوند.

بر طبق گفته CarFax، در کمال تاسف نیمی از تمام نمونه های که بر اثر سیل و طوفان هاروی آسیب دیده اند نهایتا تعمیر شده و به خریداران آماتور و ناآگاه فروخته می شوند.

برای شما هم جالب است:   ادامه واکنش‌ها به مجوز گسترش هزینه خودروهای داخلی

CarFax یک خدمات تجاری بنا شده بر وب است که گزارشاتی را در که مورد اتومبیل های دست دوم در دست کمپانی ها و استفاده کنندگان امریکایی و کانادایی قرار می دهد.
بازسازی، نوسازی و فروش مجدد این خودروهای آسیب دیده تا وقتی که عنوان “بازسازی شده” بر روی آن ها قرار نگیرد غیر قانونی است.

در این مواقع احتمال می رود که استفاده کنندگان این وسایل نقلیه آسیب دیده، آن ها را از روش اسناد غیرقانونی تعمیر و بازسازی راهی مارکت کرده و از این طریق قادر باشند خودرو را به سادگی و با مبلغ بالاتری به فروش برسانند.

یکی از دلایلی که باعث می شود مالکان این وسایل آسیب دیده متمایل به انجام این رفتار غیر قانونی شوند کمپانی های بیمه هستند که هزینه های مرتبط به خودروهای بازسازی شده را پوشش نداده و یا حداکثر هزینه و مسئولیت های پایه این چنین اتفاقاتی را عهده دار می شوند.


از طرف دیگر، مطمئنا تعداد اتومبیل ها و کامیون هایی که بیمه نشده اند هم کم نبوده و به علاوه از طرف دیگر برخی از خودروها نیز به اندازه ای آسیب ندیده اند که بیمه آن ها را جز خودروهای بازسازی شده شمرده کند.

بالاخره این وسایل نقلیه با یک مجموعه اسناد غیرقانونی و جعلی وارد مارکت فروش مجدد می شوند.
معلومات CarFax نشان می دهد که اتومبیل هایی که از روش طوفان هاروی آسیب دیده اند احتمالا برای فروش در ایالت هایی که تحت تاثیر سیلاب های ساحلی و رودخانه قرار گرفته اند عرضه می شوند. با این وجود ضروری به ذکر است که نباید احتمال حضور این خودروها در ۴۸ ایالت دیگر را نیز ندید.
به خاطر داشته باشید که نوع فروشنده‌ این خودروهای آسیب دیده و غیر قانونی مهم نیست.

هرگز نباید فریب حراجی را خورد که بخش خصوصی یا یک دلال خودروهای استفاده شده برای فروش این خودروها برگزار کرده است. حتی اگر خودروها از هزینه های استثنایی و جذابی دارا باشند.

اگر تصور می کنید اتومبیل یا کامیون که در حال خریدن آن هستید از روش آب آسیب دیده است هرگز این معامله را انجام ندهید و خودتان را از موارد مختلف مشکلاتی که ممکن برای شما در جاده ها رخ دهد در امان نگه دارید.

برای شما هم جالب است:   آریل، ابرخودروی الکتریکی هزار اسب بخار عرضه خواهد نمود

این وسایل نقلیه ممکن است از ظاهر خوب و مرتبی دارا باشند با این وجود حقیقت این است که خودروهای غرق شده از داخل زنگ می زنند و امکان دارد با گذشت هفته ها و یا حتی ماه ها مشکلات ناشی از غرق شدگی را بروز دهند.


بنگرید، لمس کنید و بو بکشید (یک فهرست ده تایی از اقداماتی که قبل از خرید یک خودرو باید انجام دهید.)
در بیشتر مواقع سعی کنید قبل از خرید و پرداخت پول یک خودرو بدون توجه به اوضاع، یک مکانیک پذیرفتنی را برای تحقیق و مطالعه وسیله نقلیه بهمراه داشته باشید.

در اینجا ده راه حل در معرض شما قرار گرفته است که در صورتی که مکانیک حاذقی را نمی شناسید با بهره برداری از دست، چشم و بینیتان قادر باشید وسایل نقلیه معیوب و آسیب دیده را تشخیص دهید.

۱_تاریخچه خودرو را با بهره برداری از شماره VIN (شماره شناسایی وسیله نقلیه) از روش سایت هایی مانند CarFax، Experian’s Auto Test و یا اداره مبارزه با تخلفات بیمه VinCheck بررسی کرده و در جستجوی یافتن گزارش هایی مبنی بر آب گرفتگی یا نجات یافتگی خودرو باشید.

۲_در درون خودرو در جستجوی نشانه های ویژه نوسازی باشید. از نمونه این نشانه ها می توان به موکت و یا اسباب و وسایلی اشاره نمود که بعد از سیل تمیز شده و یا جانشین شده اند.

سایش غیرمنتظره یا محو شدن پنل های درب نیز می تواند از نشانه های خودروهای نوسازی شده باشد.

۳_گوشه های کف پوش را کنار بزنید.(تمامی کف پوشها را امتحان کنید از نمونه کف پوش های پایین پای مسافران و راننده و یا حتی قسمت باری) در جستجوی کارهای باقی مانده از سیل، لکه های آب، علائم زنگ زدگی، کپک و یا حتی جوش شرین باشید.

به این منظور از بینی خود کمک بگیرید.اطمینان حاصل کنید که موکت زیرین تمامی کف پوش ها را بررسی کرده اید. چرا که این موکت ها می تواند حتی چند ماه بعد از آب گرفتگی نیز خیس باشند.

برای شما هم جالب است:   تشدید برخورد با تخلفات درون خودرو با دوربین های نظارتی پلیس

۴_بررسی کنید که آیا آب در درون داشبورد و یا کابین ذخیره سازی داخلی می باشد یا نه.

در جستجوی رطوبت، کپک و یا دوده بر روی کمربند ایمنی باشید. کارهای زنگ زدگی را بر روی پیچ های کنسول مرکزی، درب خودرو، لولای بالایی درب و یا دیگر قطعات خودرو جستجو کنید.

۵_چراغهای جلو خودرو را بهمراه سیگنال ها و سیستم های الکتریکی روشن کنید تا اطمینان حاصل کنید که همه قابلیت ها خودرو به خوبی کار می کنند. درب ها را باز بگذارید تا سیستم سخنگوی نصب شده بر روی خودرو آزمایش شود. از این حیث احتمال آسیب دیدگی به وسیله سیل نیز بررسی می شود.

۶_کاپوت خودرو را باز کنید و در جستجوی هرگونه گل و لای و پسماند در پشت سیم کشی ها، شکاف ها، اجزای کوچک و اطراف هر شی دیگری باشید.

۷_سیم کشی برق و ایستگاه تقویت کننده را در محفظه موتور و در پایین داشبورد بررسی کرده و در جستجوی اجزای زنگ زده، خوردگی و یا باقی مانده آب باشید. قطعات آلومینیوم و آلیاژ را برای یافتن خوردگی های سفید رنگ جستجو کنید.

۸_فیلتر هوای خودرو را در راستای خیس بودن ﺗﺠﺰﻳﻪ و ﺗﺤﻠﻴﻞ کنید. این فیلتر معمولا پشت یک پنل پلاستیکی در پایین کاپوت قرار دارد. فیلتر هوای حتی اگر خشک هم شده باشد بازهم مشابه مواقعی که خیس است مچاله می شود.

۹_وجود آب و یا نشانه هایی از وجود آب را در درون چراغ های جلو و عقب، صفحه کیلومتر شمار پشت فرمان و حتی در داخل چراغ سقفی چک کنید.

۱۰_زیر بدنه، دیواره چرخ ها و اطراف آن ها، اطراف درب ها، پانل های کاپوت و بدنه خودرو را به منظور یافتن علائمی از زنگ زدگی ﺗﺠﺰﻳﻪ و ﺗﺤﻠﻴﻞ کنید. چرا که زنگ زدگی به هیچ وجه در ماشین های دست دوم که آب به آن ها آسیب نزده نیست.

درصورت تمایل این لینک خبری را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

منبع

  • برچسب ها:
    مطلب قبل و بعد
    مطالب مشابه

    شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

    - کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
    - آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد