کد خبر : 32568
تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸
25 views بازدید

۵ راننده برتر فرمول یک ۲۰۱۷ از لحاظ جیمز الن

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایت پدال خوب در نتیجهً درزمانی قرار داریم که وقایع فصل ۲۰۱۷ را مرور می‌کنیم. حال جیمز اَلِن، روزنامه‌نگار بریتانیایی ۵ راننده برتر فصل از نگاه خودش را عرضه کرده. باهم به عرضه ۵ راننده و بررسی دلایل ایشان برای انتخاب این رانندگان می‌پردازیم. این در بیشتر مواقع تصمیم سختی است و برخی مواقع سیار بحث‌برانگیز است. […]

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایت پدال

خوب در نتیجهً درزمانی قرار داریم که وقایع فصل ۲۰۱۷ را مرور می‌کنیم. حال جیمز اَلِن، روزنامه‌نگار بریتانیایی ۵ راننده برتر فصل از نگاه خودش را عرضه کرده. باهم به عرضه ۵ راننده و بررسی دلایل ایشان برای انتخاب این رانندگان می‌پردازیم.

این در بیشتر مواقع تصمیم سختی است و برخی مواقع سیار بحث‌برانگیز است. علاقه مندان فرمول یک بعضاً این مقام‌بندی‌ها را قبول ندارند و یا با دلایل آن موافق نیستند.

با این وجود راننده‌ی شماره ۱ این فصل، جای بحث فراوانی ندارد. از آنجاییکه لوئیس همیلتون به‌واقع راننده‌ی برجسته آن بود، اشتباهات کمی داشت و سطح رانندگی بسیار بالایی به نمایش گذاشت. با اینحال برای انتخاب چهار راننده‌ی دیگر، با مساله مواجه خواهیم شد و عوامل فراوانی در انتخاب رانندگان برتر نقش بازی خواهند کرد.

«این متن برگردان فارسی متن نوشته‌شده به وسیله جیمز الن است.»

۱-لوئیس همیلتون

۲۰۱۷ بهترین فصل همیلتون بود و درست در لحظه مناسبی اتفاق افتاد. لوئیس بعد از فصل بد ۲۰۱۶ که با قهرمانی روزبرگ به انتهای رسید، بازگشت بسیار خوبی داشت.

برای یک قهرمان بسیار سخت است که راننده‌ای سطح پایین‌تر از ایشان، با اتوموبیل شبیه به قهرمان شود و پذیرش این مسئله برای همیلتون خیلی سخت بود.

شرط می‌بندم ایشان آرزو می‌کرد به فصل ۲۰۱۶ برگردد و مجددا کل فصل را با اوضاع حال حاضر خود انجام دهد. با اینحال آن دوران به تاریخ پیوسته و ایشان باید بقیه‌ی دوران فرمول یک خود را برنده شود و اجازه دهد آن رکوردها زبان تاریخ باشند.

گرفتن رکورد بیشترین تعداد پول پوزیشن از مایکل شوماخر، برازنده‌ی همیلتون بود و لوئیس یکی از سریع‌ترین رانندگان تاریخ فرمول یک است.

مارک وبر در پیست سپانگ (مالزی) به من گفت حال می‌توانیم بگوییم همیلتون بهترین راننده فرمول یک بعد از سنا است. به‌عبارت‌دیگر ایشان از مایکل شوماخر که در رسیدن به ۷ قهرمانی فرمول یک خود، کمک‌های فراوانی داشت نیز راننده‌ی بهتری است.

همیلتون در موقعیت خوبی قرار دارد. ایشان در ابتدا فصل بر مشکلات فراوانی در ستاپ اتوموبیل مرسدس خود غلبه کرد. ایشان با داشتن یک هم‌تیمی که می‌تواند در برخی مسابقات کار را برایش سخت کند، فصل مهیج کننده دیگری در رقابت با فراری و ردبول خواهد داشت.

برای شما هم جالب است:   رقابت پنج هاچ بک مشهور دنیا در مسیر مستقیم

گمان می نمایم ایشان در ۲۰۱۸ کار سخت‌تری پیش رو داشته باشد.

۲-مکس ورشتپن

یکی از بهترین چیزهایی که با کار طولانی‌مدت در فرمول یک می‌شود دید، ورود رانندگان جوان به رقابت، واضح کردن مسیر آن‌ها برحسب پتانسیلی که دارند و دیدن پیشرفت آن‌ها است. به هر میزان مسن‌تر و باتجربه‌تر می‌شوم این کار برایم دلنشین‌تر می‌شود.

وقتی ورشتپن وارد فرمول یک شد، من راننده‌ای را دیدم که خودباوری و جنگندگی ایشان من را به خاطر مایکل شوماخر انداخت. تنها Three سال طول کشید تا ایشان را قهرمان جهان ببینیم، از هیچ‌کس نمی‌ترسید، سرعت و رانندگی ایشان ممتاز بود.

ورشتپن فصل بدی را در ۲۰۱۷ سپری کرد. امسال اتوموبیل ورشتپن ایشان را زمین‌گیر کرد، علي الخصوصً پیشرانه اتوموبیل. در برخی مسابقات ایشان اصلاً قادر به رقابت نبود.

با این وجود ایشان باید خوشحال باشد، از آنجاییکه مکس در ۲۰۱۷ در رقابت‌های نزدیک طبیعت ریسک‌پذیری بالای خود را داشت و با این وجود برای قهرمانی رقابت نمی‌کرد. اگر راننده‌ای در رقابت برای عنوان قهرمانی جهان باشد، باید مصلحت‌اندیشی کرده و بطور کلیً ریسک‌پذیر نباشد.

با این وجود ایشان بسیار سریع موضوعات را می‌آموزد. مکس در سپانگ و مکزیک چیزی برای از دست دادن نداشت. ایشان خود را در موقعیت رویارویی با سخت قرار داد و از همیلتون و فتل درون خود(آرامش و عصبانیت)، تجربه‌های سودمندی در باب رفتار تحت‌فشار آموخت.

خوب نتیجه‌هایی که ایشان در ۲۰۱۷ گرفت، ایشان را به رده‌ی دوم نمی‌رساند با اینحال من ایشان را به این دلیل انتخاب کرده‌ام که در این فصل، ایشان به راننده‌ی بهتری مبدل شد. توجه کنید که ایشان در تعیین‌خط‌ها، ریکاردو را شکست داد. حال منتظر فصل‌های آتی و درخشش مکس هستیم.

Three-سباستین فتل

فصل خیلی خوبی برای سباستین بود، با اینحال نه فصلی محشر. آن‌ها در صدر جدول قهرمانی بودند، ۵ گرندپری را برنده شد و Four پول پوزیشن گرفت. این نتایج بعد از فصل بسیار بد ۲۰۱۶ که بدون برد سپری شد، پیشرفت خوبی شمرده می‌شود.

برای شما هم جالب است:   آئودی، نمونه‌های A5 و A4 را به پیشرانه G-Tron تجهیز می‌کند

فتل بعدها از فصل ۲۰۱۷ به نوعی فصلی که احساسات در برخی موقعیت‌های سخت بر ایشان غلبه کنند یاد خواهد نمود. این موضوع در آذربایجان، سنگاپور و مکزیک برای ایشان بسیار گران تمام شد. با این وجود ایشان عملکرد ستایش‌برانگیزی در موقعیت‌هایی از قبیل مونزا داشت که فراری نه‌تنها به وسیله مرسدس، حتی به وسیله تیم‌هایی که از نیروی محرکه مرسدس استفاده می‌کردند به عقب رانده شد.

وقتی‌که در برخی اوضاع در تیم فراری، همه ناامید شده بودند فتل نقش رهبری خوبی ایفا کرد. پیشتر‌ی فصل که آپدیت پیشرانه، آن‌ها را از گرفتن امتیازات باارزشی باز داشت نیز فتل رفتاری آرام و مثل سیاستمداران داشت و احساسی نشد.

پس کمبود آرامش پشت فرمان، خصوصاً در شروع مسابقات چیزی است که فتل برای قهرمانی مجددا باید بر آن غلبه کند. جکی استوارت، در آن دوران خطرناک فرمول یک بیشتر بردهای خود را در دورهای ابتدایی مسابقات تضمین می‌کرد؛ از آنجاییکه ایشان آموخته بود وقتی که همه احساسی می‌شوند، باید احساسات خود را کنترل کند.

کمی مشابه جکی بودن، کمک فراوانی به سباستین خواهد نمود.

Four-دنیل ریکاردو

دنیل ریکاردو در بیشتر مواقع لبخندی تکمیل بر لب‌های خود دارد که این یکی از بهترین مشخصه‌های ایشان است. با اینحال دنیل در ۲۰۱۷، فصل سختی را سپری کرد.

در ۲۰۱۶، از گرندپری اسپانیا به بعد، در بیشتر مسابقات ایشان در تعیین خط از هم‌تیمی خود عقب‌تر بود. با اینحال در جدول امتیازات فاصله‌ی قابل‌توجهی با مکس داشت و همین خیال ایشان را راحت می‌کرد. با اینحال دنیل راننده است و می‌دانست که موضوع ازاین‌قرار نیست.

ایشان در ۲۰۱۷ اشتباهات فراوانی نداشت، بسیار خوب رانندگی کرد و در اکثر موارد بهترین ماحصل ممکن را با استناد به امکاناتش به چنگ آورد. ایشان در امتحان کردن شانس خود کارشناس است، هم در سبقت‌ها و هم در مدیریت مسابقه شانس خود را امتحان کرد و در این کار بسیار موفق بود.

برای شما هم جالب است:   عرضه فیس‌لیفت رنجروور، شکوه یک بریتانیایی اصیل

با اینحال دنیل می‌خواهد قهرمان جهان شود و در این راه با مانع بزرگی روبه‌رو است. هم‌تیمی هلندی ایشان در حال بهتر شدن است و مدت زیادی نمیگذرد که تا انتهای فصل ۲۰۲۰ با ردبول پیمان بسته. این پیمان اطمینان زیاد مدیران ردبول به ورشتپن را نشان می‌دهد.

حرکت بعدی دنیل، آتی‌ی داخل و خارج از پیست ایشان را واضح خواهد نمود.

۵-استبان اُکُن

امکان دارد این انتخاب برای برخی از مصرف کنندگان بسیار بحث‌برانگیز باشد؛ با اینحال عملکرد امسال اکن بسیار محشر بود. همان‌گونه که پیش‌تر گفتم، دیدن افزایش استعدادهای جوان مانند ورشتپن –لکرک نیز استعداد تازه فصل ۲۰۱۸ است- بسیار حیرت آور است. با استناد به عملکرد خوب هم‌تیمی ایشان سرجیو پرز، توانستیم افزایش یک راننده‌ی جوان بسیار باانگیزه را ببینیم که در آتی حرف‌هایی برای گفتن در رقابت قهرمانی خواهد داشت.

استبان با تنها نیم‌فصل تجربه رانندگی فرمول یک سال ۲۰۱۷ را شروع کرد. ایشان به‌سرعت به پرز رسید و در مونترال برای شکست ایشان تکمیل بود. تابستان برای ایشان خوب نبود. فورس ایندیا در باکو و اسپا مسابقه را به‌خوبی مدیریت نکرد و تحت‌فشار عملکرد خوبی نداشت. با اینحال این تیم سیلوراستونی به‌تدریج در طول فصل پیشرفت کرد و بعد از سه تیم برتر جدول رقابت خوبی با بقیه تیم‌ها داشت.

در نیمه‌ی دوم فصل، اکن در بیشتر مسابقات برتر از پرز بود و این برای یک استعداد ویژه در حال افزایش، همان‌گونه که در باب ورشتپن هم دیدیم، عملکرد قابل‌انتظاری است. اکن و ورشتپن دو راننده دارای اختلاف هستند. اکن کم‌ریسک‌تر از ورشتپن رفتار می‌کند و رکورد ۲۷ مسابقه پیاپی که به انتهای رساند نشان‌دهنده‌ی استقامت و مدیریت احساسات ایشان است.

ایشان به‌اندازه‌ی استعدادهای درخشانی از قبیل ورشتپن سریع نیست، با اینحال خودباوری و روحیه‌ای ضدگلوله دارد و اگر در اتوموبیلی خوب باشد، مستعد کسب عنوان قهرمانی در آتی است.

گمان می نمایم اگر خوب کار کند، سال ۲۰۱۹ در مرسدس خواهد بود.



منبع

به این پست امتیاز دهید.
پسندیدم۰خوشم نیومد۰
منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات